Draga djeco, provjerite svoje znanje stranog jezika!
Bilježite napredak u učenju stranog jezika, isprintajte tablicu i stavljajte kvačice u kućicu s desne strane kada smatrate da ste savladali lijevo opisana znanja.
Stupnjeve je definiralo Vijeće Europe i odnose se na učenje stranog jezika od 1. – 8. razreda osnovne škole.
SLUŠANJE
| Pripremni stupanj (Breakthrough) |
| A1 Razumijem poznate riječi i najosnovnije fraze ako sugovornik govori polako i razgovjetno. |
|
| Razumijem nekoliko poznatih riječi i fraza, npr. upute učitelja, nekoliko riječi i fraza u pjesmi ili pjesmici, dane u tjednu, boje ili brojeve … |
|
| Razumijem niz poznatih fraza, npr. osnovne fraze koje se odnose na mene, moju obitelj i školu … |
|
| Razumijem glavne poruke kratkih odlomaka, npr. kratkih pjesmica ili pjesmama, telefonskih poruka, najava ili vremenske prognoze … |
|
| Temeljni stupanj (Preliminary) |
| A2 Razumijem fraze i najčešće upotrebljavane riječi osobnog značaja i iz područja svakodnevice te osnovno značenje kratkih i jasnih, jednostavnih poruka i najava. |
|
| Razumijem osnovno značenje i neke pojedinosti kratkog izgovorenog teksta, npr. rečenice koje opisuju što ljudi imaju na sebi, što rade, neku najavu ili poruku… |
|
| Razumijem osnovno značenje i osnovne stavove (npr. sviđa mi se/ne sviđa mi se) dužeg izgovorenog teksta, npr. kad djeca govore što im se sviđa, a što im se ne sviđa, opise ljudi, što imaju na sebi… |
|
| Razumijem izgovoreni tekst o prošlim ili budućim zbivanjima, npr. kada netko spominje pojedinosti o tome što je radio/la na godišnjem odmoru ili za vikend; telefonsko dogovaranje sastanka s nekime; razgovor o planovima za vikend… |
|
| Prijelazni (Intermediate) |
| B1 Razumijem osnovno značenje jasnog standardnog govora o poznatim temama s kojima se redovito susrećem u slobodno vrijeme i u školi. Razumijem osnovno značenje mnogih radijskih ili televizijskih emisija o temama koje me zanimaju ako su iskazane dosta polako i razumljivo. |
|
| Razumijem duže iskaze i prepoznajem nečije stajalište, npr. video ili audio zapis kojeg smo dobili iz partnerske škole … |
|
| Razumijem iskaze uključujući i neki nepoznati materijal iz kojeg mogu razabrati stavove i emocije, npr. priču u kojoj su neke riječi i fraze nepoznate… |
|
| Razumijem suštinu niza izvornih iskaza. U stanju sam napraviti detaljan usmeni ili pismeni sažetak zadanog teksta., npr. radijske ili televizijske emisije na temu koja me zanima … |
|
GOVOR I RAZGOVOR
| Pripremni stupanj (Breakthrough) |
| A1 Koristim jednostavne fraze i rečenice. U stanju sam voditi jednostavan razgovor, postavljati pitanja i davati odgovore na postavljena pitanja. |
|
| Znam reći / ponoviti nekoliko riječi i kratkih jednostavnih fraza, npr. reći kakvo je vrijeme; pozdraviti nekoga; imenovati predmete u učionici |
|
| Znam odgovarati na jednostavna pitanja i dati osnovne informacije, npr. o vremenu, gdje živim; imam li braće i sestara, ljubimca… |
|
| Znam postavljati i odgovarati na jednostavna pitanja i razgovarati o svojim interesima, npr. sudjelovati u razgovoru o svojoj okolini i svojim interesima; sudjelovati u ispitivanju o ljubimcima ili omiljenoj hrani; razgovarati s prijateljem o tome što volim raditi, obući… |
|
| Temeljni stupanj (Preliminary) |
| A2 Sposoban/na sam održati kratak, pripremljen govor, npr. opisati sliku ili ljude, svoju školu, dom i sudjelovati u jednostavnim razgovorima o poznatim temama |
|
| Mogu sudjelovati u jednostavnim razgovorima i izraziti svoje mišljenje, npr. s prijateljem/icom iz para raspravljati o slici opisujući boje i oblike te reći sviđa li mi se slika ili ne; tražiti i davati smjernice, raspravljati o domu, ljubimcima, hrani… |
|
| Sposoban/na sam održati kratak, pripremljen govor na temu po mom izboru, uključujući i izražavanje vlastitog mišljenja, npr. govoriti o poznatoj temi, opisati sliku ili prepričati dio priče, održati prezentaciju u razredu |
|
| Sposoban/na sam održati kratak, pripremljen govor na temu po mom izboru te pritom izraziti vlastito mišljenje i odgovarati na jednostavna pitanja o tome, npr. govoriti o svom razredu i školi, postavljati i odgovarati na pitanja o omiljenom sportu ili priči |
|
| Prijelazni (Intermediate) |
| B1 Sposoban/na sam se nepripremljen/a uključiti u razgovor o svakodnevnim stvarima. Sposoban/na sam ispričati priču i opisivati što sam radio/la i što ću raditi, obrazlažući pritom svoja mišljenja i planove. |
|
| Sposoban/na sam odgovarati na jednostavna, unaprijed nepoznata pitanja u razgovoru ili nakon prezentacije, npr.o televizijskoj ili radijskoj emisiji, svakodnevnim temama, priči koju sam pročitao/la ili čuo/la … |
|
| Znam ispričati priču ili prepričati sadržaj knjige ili filma te izreći svoje mišljenje, npr. filma koji sam nedavno pogledao/la ili knjige koju sam pročitao/la … |
|
| Sposoban/na sam sudjelovati u raspravi te pritom izražavati i obrazlagati vlastita mišljenja i ideje, npr. o temi o kojoj smo raspravljali u razredu, o knjizi, filmu ili televizijskoj emisiji … |
|
ČITANJE
| Pripremni stupanj (Breakthrough) |
| A1 Razumijem poznata imena, riječi i vrlo jednostavne rečenice. |
|
| Prepoznajem i čitam nekoliko poznatih riječi i fraza, npr. iz priča ili pjesmica, natpise o poznatim predmetima, datum, vrijeme… |
|
| Razumijem poznate napisane rečenice, npr. jednostavne rečenice, rečenice o vremenu, jednostavne opise predmeta, nečiji opis ljubimca… |
|
| Razumijem osnovno značenje/osnovna značenja kratkog odlomka napisanog čitkim rukopisom, npr. vrlo jednostavna poruka na razglednici ili u e-mailu … |
|
| Temeljni stupanj (Preliminary) |
| A2 Sposoban/na sam čitati vrlo kratke, jednostavne tekstove te pronaći potrebne informacije i u dužim tekstovima poput jednostavnih poruka, priča ili internetskih tekstova. |
|
| Razumijem osnovno značenje i neke detalje kratkog pisanog teksta, npr. tri do četiri rečenice s informacijama o prijatelju (s društvenih mreža); opis nečijeg dana u školi… |
|
| Razumijem osnovno značenje i jednostavno mišljenje (npr. sviđanje i nesviđanje) dužeg pisanog teksta, npr. razglednice ili pisma prijatelja (“penpal“ prijatelja), pisanog prikaza školskog života, poezije ili dijela priče … |
|
| Razumijem duže tekstove i razlikujem sadašnje, prošle ili buduće događaje, npr. pripovijetku; opis nečijeg dana; pismo u kojem netko opisuje osobu ili mjesto, izlet |
|
| Prijelazni (Intermediate) |
| B1 Razumijem izvorne tekstove o temama koje me zanimaju i opise događaja, osjećaja i želja u osobnim pismima ili e-mailovima |
|
| Razumijem duže tekstove i prepoznajem nečije stajalište, npr. duži e-mail ili pismo… |
|
| Razumijem tekstove koji sadržavaju i neke nepoznate riječi iz kojih sam u stanju razabrati stav i emocije. npr. tekstove o svakodnevnom životu u drugoj zemlji, pismo iz časopisa… |
|
| Razumijem širok raspon izvornih tekstova. Sposoban/na sam iznijeti usmeni ili pisani sažetak ili prijevod određenog teksta. npr. internetskog teksta o temama o kojima učim na drugim predmetima u školi, priče ili članka iz časopisa… |
|
PISANJE
| Pripremni stupanj (Breakthrough) |
| A1 Znam napisati kratku, jednostavnu razglednicu ili poruku e-pošte. Znam pisati jednostavne informacije o sebi. |
|
| Znam napisati ili prepisati jednostavne riječi ili simbole, npr. osobne informacije, gdje živim, koliko imam godina, brojeve, boje i predmete … |
|
| U stanju sam napisati dvije ili tri kratke rečenice i upisati odgovarajuće riječi u jednostavnu tablicu, npr. listu za kupovinu, čestitku u e-mailu ili na razglednici |
|
| Znam napisati dvije ili tri kratke rečenice koristeći pomoćni materijal/u paru uz pomoć prijatelja, npr. razglednicu, jednostavnu bilješku ili poruku, „osobnu iskaznicu“… |
|
| Temeljni stupanj (Preliminary) |
| A2 Znam pisati kratke, jednostavne bilješke i poruke. Znam napisati jednostavno, osobno pismo ili poruku e-pošte. |
|
| Znam napisati kratak tekst o poznatoj temi koristeći pomoćni materijal/ u paru uz pomoć prijatelja, npr. tri do četiri rečenice za zidni plakat; jednostavnu poruku e-pošte … |
|
| Znam napisati kratak tekst o nizu svakodnevnih tema, npr. tri do četiri rečenice o sebi, nekoj priči ili slici; poruku koja sadržava tri ili četiri rečenice; razglednicu ili čestitku… |
|
| Znam napisati jednostavan tekst, npr. pismo u kojem dajem ili tražim informacije, npr. o godišnjem odmoru, hobijima, izletima, mjestu u kojem živim… |
|
| Prijelazni (Intermediate) |
| B1 Znam napisati jednostavan tekst o temama koje su mi poznate i ulaze u moje područje interesa. Znam, također, napisati osobno pismo i e-mail u kojima opisujem svoja iskustva i doživljaje. |
|
| Znam napisati tekst, npr. izvješće ili pismo,izražavajući jednostavna mišljenja i/ili stajališta, npr. kratak opis priče, filma ili televizijske emisije, uključujući i svoje mišljenje… |
|
| Znam pisati formalne i neformalne tekstove odgovarajućim stilovimanpr. pismo u kojem tražim određeni proizvod za kupnju ili podatke o nekom području… |
|
| Znam precizno izraziti ideje odgovarajućim stilom o čitavom nizu tema, npr. koristeći niz glagolskih vremena i prilagođavajući jezične strukture i vokabular koji sam ranije naučio/la… |
|